تدریس برتر

مجموعه نکات تدریس خصوصی و آموزش بصورت حرفه ای

تدریس برتر

مجموعه نکات تدریس خصوصی و آموزش بصورت حرفه ای

در این وبلاگ شما با جدیدترین نکات حوزه تدریس خصوصی و آموزش آشنا می شوید. مرجع وبلاگ تدریس برتر، وب سایت های آموزش و پرورش، دانشگاه صنعتی شریف و سایر مراجع آموزشی معتبر می باشد.

کلمات کلیدی

تدریس

تدریس خصوصی

معلم خصوصی

آموزشگاه های تدریس خصوصی شمال تهران

تدریس خصوصی ابتدایی ساعتی چند

تبلیغ تدریس خصوصی ریاضی

هزینه تدریس خصوصی زبان

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

تدریس خصوصی ریاضی

روش نوین تدریس ریاضی

رش های نوین تدریس ریاضی چهارم ابتدایی

بهترین کتاب برای تدریس خصوصی زبان انگلیسی

آموزشگاه های تدریس خصوصی تهران

بهترین کتاب برای تدریس خصوصی زبان انگلسی

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان

تدریس خصوصی جلسه ای چند

تدریس خصوصی پایتون

بعد از یادگیری پایتون چکار کنیم

آیا زبان پایتون سخت است

تدریس خصوصی ابتدایی قیمت

نرخ تدریس خصوصی حسابداری

دستمزد تدریس خصوصی حسابداری

ویژگی های معلم خصوصی موفق

ویژگی تدریس خصوصی موفق

روش یادگیری زبان انگیسی در خانه

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل

یادگیری زبان در زمان کوتاه

سریع ترین راه یادگیری زبان انگلیسی

بهترین آموزشگاه ریاضی در تهران

آموزشگاه تدریس خصوصی غرب تهران

  • ۰
  • ۰

 

 

پایه اول ابتدایی را می توان مهمترین قسمت دوران تحصیل هر دانشآموز دانست. بنیان علاقه به بسیاری از درسها و البته تنفر از آنها در این پایه گذاشته میشود و به همین دلیل بسیار مهم است که در سال اول ابتدایی تجربه خوبی برای دانشآموزان رقم بزنیم. یکی از درسهایی که بسیاری افراد در پایههای مختلف با آن مشکل دارند ریاضی است و اگر علت این مشکل را بررسی کنیم معمولا به پایههای ابتدایی دوران تحصیل میرسیم.

در ادامه به معرفی بهترین روش تدریس خصوصی ریاضی اول ابتدایی میپردازیم. با این روش میتوانید مفاهیم بنیادی ریاضی را به کودکان بیاموزید و آنها را برای یادگیری مفاهیم پیچیدهتر در پایههای بعدی آماده کنید.

 

 

روشهای مختلف تدریس

 

برای تدریس روشهای مختلفی وجود دارد و هر یک از آنها مزایا و معایب خود را دارند. در گذشته رایجترین روش تدریس، سخنرانی بود. به این صورت که معلم مفاهیم درسی را به دانشآموزان انتقال میداد و دانشآموزان تنها گوش میکردند و یادداشت برمیداشتند. گاهی اوقات به این روش، پرسش و پاسخ نیز اضافه میشد. به تدریج روشهای دیگری وارد سیستم آموزشی شدند. روشهایی که در آنها کودکان در فرایند آموزش فعال بودند، از وسایل کمکآموزشی استفاده میشد و بازی و نمایش نیز جزوی از درس محسوب میشدند.

 

 

گذر زمان ثابت کرده است که روشهای نوین بازدهی بهتری دارند. در واقع هر چه فرایند آموزش مفرحتر باشد و فعالیت بیشتری از دانشآموزان بخواهد، نتیجه بهتر میشود. این روش نوین وارد کتابهای درسی ایران نیز شده است. به عنوان نمونه میتوان به شیوه نوین آموزش ریاضی اول دبستان اشاره کرد.  

 

 

کتاب درسی و شیوه آموزشی ریاضی اول دبستان نسبت به گذشته تفاوت بسیاری کرده است. این کتاب 25 بخش دارد و هر بخش با یک تصویر آغاز میشود. به صورت کلی شیوه نوین آموزشی تاکید بسیاری رو تصویرها و استفاده از حافظه تصویری کودکان دارد.

 

 

معلم در کلاس ابتدا از کودکان میخواهد با دقت به تصویر اول هر درس نگاه کنند و بگویند چه چیزهایی در آن میبینند. پس از این که همه دانشآموزان نظرات خود را گفتند، معلم مفاهیم درس را برای آنها توضیح میدهد. برای مثل در درسی که با نگاره آشپزخانه شروع میشود، کودک باید با مفاهیمی مثل چپ و راست، بالا و پایین پشت و جلو و ... آشنا شود. آموزگار از دانشآموزان میخواهد این مفاهیم را در تصویر پیدا کنند و نشان بدهند. مثلا بگویند چه کسی در سمت چپ میز نشسته است.

 

 

تدریس خصوصی ریاضی اول دبستان

 

شرایط برای والدین و آموزگاران خصوصی نیز به همین شکل است. اگر پدر و مادرها بخواهند در منزل با کودکان خود تمرین ریاضی داشته باشند یا از یک معلم خصوصی ریاضی برای این کار کمک بگیرند، باید از شیوه آموزشی کتاب پیروی کنند. در ادامه به راهکارهایی در این زمینه اشاره میکنیم.

 

 

·        از تصاویر استفاده کنید. لازم نیست تنها به تصویرهای موجود در کتاب اکتفا کنید. نقاشیها و عکسهای مختلفی را که با موضوع درس تناسب دارند جمعآوری کنید و از کودک بخواهید با نگاه کردن به آنها اجزای مختلف را تشخیص بدهد.

 

 

·        از اشیا ملموس کمک بگیرید. مثلا برای آموزش دادن مفهوم کوچک و بزرگ میتوانید از اسباب بازیها و توپهای مختلف کودک استفاده کنید.

 

 

·        اگر موضوع درس را با لحن کودکانه، بازی و شعر آموزش بدهید نتیجه بسیار بهتری خواهید دید. در مورد آموزش بسیاری از مفاهیم شعرهای سادهای وجود دارد. میتوانید خودتان چند کلمه را با ریتم کنار هم بچینید و درس را توضیح بدهید.

 

 

·        ریاضی را کاربردی به کودکان بیاموزید. مثلا برای آموزش دادن مفهوم چپ و راست، از او بخواهید یک خوراکی یا اسباب بازی که در سمت چپ میز گذاشتهاید را بردارد.

 

 

·        برای آموزش دادن الگوها هم میتوانید از وسایل و اجزای خانه کمک بگیرید. از کودک بخواهید آنها را دستهبندی کند و نقطه اشتراکشان را بیان کند؛ مثلا وسایل آشپزخانه، وسایل بازی و ... .

 

 

·        میتوانید از کمک و راهنمایی آموزگار مدرسه نیز استفاده کنید. او بهتر از دیگران با نقاط ضعف و قوت دانشآموز آشنا است و میتواند بگوید بهتر است در کدام زمینهها بیشتر تمرین کنید.

 

 

 در مجموع باید توجه داشته باشید که پایه اول دبستان نقش مهمی در آینده تحصیلی فرزندتان ایفا میکند. از معلمی کمک بگیرید که بهترین روش تدریس خصوصی ریاضی اول دبستان را برای آموزش به کودکتان استفاده کند و بهترین تجربه را برای او رقم بزند. روشهای نادرست و افراد ناآگاه، ممکن است باعث بیعلاقه شدن دانشآموزان به درس ریاضی شوند.